Ring oss: 08-525 08 300

    Pressmeddelande - avtal med Kris- och Traumacentrum AB

    PRESSMEDDELANDE 

    Kris och Traumacentrum Sverige AB tecknar avtal med Wx3 Telecom AB om digitala vårdmöten – möjliggör krisstöd över video för verksamheter med utlandsstationerad personal.

    Kris och Traumacentrum Sverige AB och Wx3 Telecom AB har tecknat avtal om leverans av klientvårdmöte över video. En molnbaserad kommunikationslösning för säkra videomöten, digitaliserad bokning och telefonilösning för krisstöd och samtalsterapi. 

    För Kris och Traumacentrum Sverige innebär det att man kan erbjuda klienter utökad service och utveckla sin egen profil och verksamhet. Ett användningsområde där man ser stor potential är tidigt krisstöd över video med klienter baserade i oroshärdar i fjärran länder.

    Med Wx3 Telecom får Kris och Traumacentrum Sverige en integrerad lösning med klientvideo, digital tidsbokning och mobil telefonväxel. Tjänsterna är byggda på etablerad standard vilket gör att kommunikation kan ske med andra befintliga tjänster inom sjukvård.

    Det unika med Wx3’s lösning är att den är helt integrerad med teleoperatör, video, tidsbokning, datorstödd telefoni samt service och support. Det är en mycket kostnadseffektiv lösning och enkel att införa då ingen integration är nödvändig.

    Videomöte kommer att erbjudas till klienter från 2018.

    Wx3 Telecom AB levererar, underhåller och utvecklar moderna och effektiva telekomlösningar i nära samarbete med sina kunder.

    Kris- och Traumacentrum Sverige erbjuder kvalificerade psykiatriska och psykologiska bedömningar samt trauma­fokuserade psykiatriska och psykoterapeutiska korttidsbehandlingar i enlighet med aktuell vetenskap (evidensbaserade metoder) och beprövad erfarenhet.

    kategori: 
    Aktuellt

    albacross