Företagstelefoni med telefonväxel

Smart och effektiv kommunikation med kunder och kollegor! Enkel att använda, flexibel för ditt behov!

Boka en kostnadsfri rådgivning så ringer vi upp dig idag!

Gör som 10 000-tals av våra användare – använd våra växeltjänster för erbjuda kundservice i toppklass. Vi erbjuder en komplett växel där du kan välja om du arbetar från mobiltelefon, dator eller fast telefon.

 

 

 

 

Kom snabbt igång med din företagstelefoni

Våra kunder uppskattar våra att det går enkelt att komma igång med vår molnbaserade telefonväxel, att vår support är snabbt tillgänglig och har god kompetens.

Med wx3s företagstelefoni får du en mycket kompetent och stabil växel som är enkel att använda. Via mobilappen eller på din dator eller med en fast telefon kan du enkelt ringa samtal, se företagsgemensam samtalshistorik och hantera svarsgrupper. Du chattar också enkelt med dina kollegor.

Ge ditt företag förutsättningar för god kundservice

Vi erbjuder innovativa tjänster i vår växel som ökar din tillgänglighet gentemot dina kunder och hjälper er att samarbeta internt.

I samtalsloggen kan ni enkelt se vilken väg ett samtal tagit i er växel. Till vilken svarsgrupp samtalet inkommit, vem som tagit samtal initialt, kopplat vidare och hur länge samtalet pågått.

Med vår smarta callback-lösning kan ni låta kunden lämna ett meddelande och be om att bli återuppringd när ni inte kan svara. Dessa ärenden ser ni i mobilväxeln eller på dator. Ni kan samarbeta och enkelt se vem som ringt tillbaka och fördela och statushantera ärenden mellan varandra för komplett överblick.

Kontakta oss för fler smarta funktioner.

 

Företagstelefoni

Växelfunktioner

Växelfunktioner

Svarsgrupper, talsvar, röstmeddelande, hänvisningsfunktionalitet och mycket mer finns naturligtvis i telefonväxeln

Läs mer

Hårdvara – telefoner

Hårdvara – telefoner

Be oss om råd för vilken telefon, headset eller kamera som passar bäst för ditt behov.

Läs mer

Oberoende av mobiloperatör

Oberoende av mobiloperatör

Välj eller behåll den operatör du önskar för din företagstelefoni!

Läs mer

Skräddarsydda telefonilösningar

Skräddarsydda telefonilösningar

Ibland krävs skräddarsydda lösningar. Det löser vi med kunskap och innovation.

Läs mer


Flera nummer på samma telefon

Du kan även knyta både privat nummer och jobbnummer till samma mobiltelefon och abonnemang med vår mobilväxel. Välj vilket nummer som ska visas för utgående samtal. När du går hem för dagen kan du ställa in så att du inte blir störd och du kan även lämna en passande hänvisning.

 

Telefonväxel oavsett mobiloperatör

Du kan börja använda mobilväxel från wx3 oavsett hur lång bindningstid du eller dina medarbetare har på sina abonnemang. Vår mobila växel är operatörsoberoende och fungerar också över trådlöst nätverk. Om du nyanställer eller tar in konsulter så är det fritt att välja vilket abonnemang som passar bäst för tillfället.

Skräddarsy din telefonväxel

Naturligtvis kan du välja att sätta upp olika svarsgrupper och talsvar som passar ditt företag. Till exempel skulle ditt företag kunna ha svarsgrupperna sälj, support och ekonomi. Du ställer även in hur du vill att telefonväxeln skall hantera inkommande samtal olika tider på dygnet.

Enkel att använda

Med en enkel knapptryckning kan du ändra din hänvisningsstatus, kanske är du på möte och vill inte bli störd. Var dock lugn, med vår funktion för prioriterade nummer kan du välja vilka nummer som kan ringa igenom oavsett hänvisningsstatus. Ringer förskolan är det bäst att svara…

 

Företagstelefoni i hela världen

Vår företagstelefoni är inte geografiskt låst, du kan logga in från alla delar av världen. Detta gör det lättare för utlandskontoret att ansluta till den mobila telefonväxeln.

Unika funktioner för din företagstelefoni

Våra tjänster för företagstelefoni utvecklas och förbättras ständigt. Förutom de traditionella funktionerna som finns i de flesta telefonväxlar erbjuder vi också funktioner som du bara kan hitta hos oss.

anpassa vård

Missa aldrig en kund!

Det händer att en inringande väljer att lägga på innan deras samtal besvarats i kön, av olika orsaker.

Att inom företaget gemensamt kunna fånga upp dessa samtal kan vara av stor nytta, antingen i form av potentiella kunder eller i ökad service för att få hög kundnöjdhet.

Läs mer!

Mobiloperatör i din telefonväxel

Låt dina kunder lämna smarta ärenden när ni inte har möjlighet att svara

Med vår Telekö-tjänst ökar ni er tillgänglighet och kundservice för era kunder. Till exempel kan ni låta er kund tala eller knappa in information på tider när ni är upptagna med annat. Informationen får ni i form av ett ärende i telefonen. Ärendet kan såklart alla behöriga på ditt företag hantera.

Ett billigt och enkelt sätt att förbättra er kundnöjdhet!

Kontakta oss så berättar vi mer!

Integrera med Microsofts tjänster

Ring med Teams eller Outlook. Integrera med Actice Directory för smidig administration. Synkronisera kalender och hänvisningsstatus med MS Exchange.

Läs mer…

Mer aktuellt

Alltid hos WX3

Prisvärda lösningar

När du köper en lösning från wx3 vill vi att du ska vara säker på att den alltid är prisvärd. Vi tror på öppenhet och ärlighet gentemot våra kunder.

Personlig support

Hos oss får du alltid personlig hjälp med installation och support. Vi följer även upp för att se att allt fungerar som det ska.

Kunniga & innovativa

Vi har kunnig personal med lång erfarenhet inom telefoni. Dessutom försöker vi alltid vara innovativa för att hitta nya tekniska lösningar.

Om WX3

Vanliga frågor och svar om telefonväxel

Vi har samlat några av de allra vanligaste frågorna vi får om våra telefonitjänster. Hör gärna av er till oss om ni har frågor

 

Kan jag ha telefonväxeln i min mobiltelefon?

Ja, det går fint. Ladda ner appen MBX till din Iphone- eller Androidtelefon så har du ditt företags telefoni på fickan.

 

Hur kan jag som användare styra min tillgänglighet i telefonväxeln?

Kan jag styra om det ringer på min telefon baserat på om jag är upptagen i möte eller beroende på vilken tid på dagen det är?

Din hänvisningsstatus kan du enkelt ändra i mobilen eller i softphone. Beroende på status du väljer kommer inkommande samtal kopplas till dig eller ej. Dessutom kan du koppla hänvisningen mot Microsoft Exchange så att du blir upptagen om du har ett möte i din kalender.

Utöver det kan du schemalägga din status så att den automatiskt uppdateras enligt ditt schema. Till exempel så att inkommande samtal efter arbetstid kopplas till en röstbrevlåda.

Har du mer avancerade behov kan vi skräddarsy exakt hur din anknytning agerar beroende på vilken hänvisningsstatus som du väljer. Till exempel om samtal inte ska spelas in efter arbetstid, vilket nummer som visas eller om det ska ringa på din mobiltelefon eller på din softphone. Och mer där till…

 

Men hur gör jag då om ett väldigt viktigt samtal kommer och jag har satt en hänvisning som gör att jag inte går att nå? Till exempel förskolan eller en VIP-kund.

Då skapar du enkelt en lista på prioriterade nummer som alltid kommer fram oavsett hänvisningsstatus. Det gör du direkt i din mobilväxel i telefonen.

 

Kan jag använda Microsoft Teams för att ringa och ta emot samtal från växeln?

Det går utmärkt. Har du erforderliga licenser för Microsoft Teams kan du ringa och ta emot samtal från växel i din Teamsklient på en dator eller i mobilen

 

Kan jag få utförlig samtalshistorik i telefonväxeln så att jag kan ha koll på alla inkommande samtal samt vem som svarat och hur lång tid samtalet pågått?

Både i mobilen och i din softphone får du detaljerad samtalsinformation på exakt vilka samtal som passerat in och ut ur växeln. Om samtalet har besvarats, vilka som pratat med den inringande samt hur lång tid samtalet pågick. Detta förutsatt att du har rätt behörigheter.

 

Kan jag koppla in fasta telefoner i min telefonväxel?

Det går utmärkt. Till varje anknytning kan du koppla mobiltelefonen, softphone, fast telefon eller en DECT-telefon.

 

Kan jag använda mina befintliga mobilabonnemang i mobilväxeln?

Vi kan koppla in företagsabonnemang från Telia, Tele2 och Telenor i er telefonväxeln. Dessutom går det alltid att lägga in privata abonnemang eller andra operatörer som en anknytning i växeln.

 

Hur lång är bindningstiden?

Det beror delvis på vilken tjänst ni väljer, men generellt håller vi korta bindningstider.

 

Kan jag ändra anknytningar och växelinställningar efter hand?

Det går bra att ändra befintliga växeluppsättningar samt ta bort eller lägga till nya anknytningar. Hör av er till vår support så löser vi det.

 

Kan jag ringa från min dator (softphone)?

Det går bra, vår softphone innehåller allt du behöver för din företagstelefoni.

 

Kan jag nyttja mitt företags Microsoft Active Directory till användarhantering i växeln?

Ja, den går att koppla Microsoft Azure AD mot vår företagsväxel för att administrera anknytningar och vissa växeltjänster. Det går även att nyttja Microsofts Single Sign On.

 

Kan jag schemalägga växelns öppettider?

Ja, telefonväxels öppettider schemalägger du enkelt i administrationsgränssnittet. Naturligtvis kan du ha olika röstmeddelanden och beroende på om växeln är öppen eller stängd.

Dessutom kan du ha olika öppettider på svarsgrupper och talsvar så att du får telefonväxeln att bete sig exakt som du vill.

 

Om vi inte har möjlighet att svara, kan vi då låta våra kunder lämna ett meddelande för att senare bli uppringda?

Javisst, genom ett val i växeln kan du be den inringande lämna ett ärende med ett röstmeddelande samt även knappa in text. Ärende ser du och dina kollegor direkt i mobilväxeln eller i softphone.

 

Kan jag ha kvar mitt befintliga telefonnummer?

Ja, det är normalt inga problem

 

Hur snabbt går det att komma igång?

En molnbaserad telefonväxel kan vara igång i princip omedelbart. Vi rekommenderar dock att man tar ett par minuter och diskuterar uppsättningen med oss så att det blir korrekt från början. Tänk också på att portering av telefonnummer kan ta tid.

 

Kan jag skicka SMS från telefonväxeln?

Ja, från mobilväxel och från softphone. I softphone har du även möjlighet att skapa och nyttja företagsgemensamma SMS-mallar.

 

Hur många anknytningar kan vara inloggade samtidigt i en svarsgrupp?

Vi har inga begränsningar eller tilläggskostnader för hur många anknytningar som kan vara inloggade samtidigt i en svarsgrupp.

 

Hur gör jag om jag får problem eller något inte fungerar som jag vill?

Då ringer du vår helpdesk, den är en av våra absoluta styrkor. Vi satsar hårt på att våra kundtjänstarbetare skall vara kunniga och tillgängliga. Eftersom vi utvecklar vår egen plattform har vi djup och bred kunskap om vår plattform i synnerhet och telefoni i allmänhet.

 

Kontakta oss

  • Genom att skicka formuläret godkänner du vår personuppgiftspolicy
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.