Aktuellt
Under aktuellt samlar vi det senaste från WX3 i form av nyheter, pressmeddelanden, kundcase och våra referenser.

9 fallgropar när du lyssnar på patienter – samt hur du undviker dem
När en patient ringer in via telefonväxel för bedömning är det mycket saker du som sjuksköterska måste tänka på för att samtalet ska bli så bra som möjligt. I den…

5 tips för en stressfriare tillvaro som sjuksköterska
Hur gör man som vårdanställd om man vill ha ett arbetsschema som lever upp till de krav vårdcentralen ställer utan att stressen blir för påtaglig och går ut över ditt…

Husläkarna i Falkenberg väljer Wx3
Husläkarna i Falkenberg är en privat vårdcentral i region Halland. Vårdcentralen startade 2017 och för 1 år sedan blev vårdcentralen uppköpt av Doktor.se. Idag har de 9600 listade patienter och…

En kommunikationslösning perfekt för hotell
“När jag kom till Best Western Hotel i Danderyd och fick höra att de använde sig av Wx3:s telefonilösning, blev jag lättad och mycket glad. Det är en telefonilösning jag…

Digitala hjälpmedel i vården – bra att tänka på vid rådgivningssamtalets faser
Vid rådgivningssamtalet är det många aspekter som spelar in för att det ska bli ett så givande och bra samtal som möjligt. En av de aspekterna är tekniken och de…

Riktlinjer vid hotfulla samtal
Som sjuksköterska är det viktigt att kunna hantera hotsamtal på ett professionellt och effektivt sätt. I rollen som sjuksköterska kan man ibland möta patienter och deras anhöriga som är oroade,…

Rådgivningssamtalet – en steg-för-steg guide
När du som vårdgivare bedömer tillstånd hos inringande patienter kan det vara bra att använda sig av diverse steg för att få med vad den som söker vård behöver. Så…

Varför Wx3 sticker ut med sin lösning, enligt regionchefen Katrin Wannelöf
Vi har träffat Katrin Wannelöf som är regionchef för Alva barnklinik, en verksamhet som använder sig av Wx3:s kommunikationslösning. Katrin har jobbat på Alva barnklinik sedan 2018 och under större…

Så bemästrar du samtalsmodellen vid telefonrådgivning
Det finns beprövade sätt att ta sig an vårdsamtal över telefon. Man talar ofta om att man som vårdgivare ska jobba evidensbaserat vilket innebär att man tittar på forskningen och…

Viktiga kompetenser vid telefonrådgivning – en intervju med Marianne Spante
Marianne Spante har varit sjuksköterska sedan 1979 och är sean 1993 utbildad distriktssköterska. Hon har under sitt arbetsliv arbetat på många olika sorters vårdcentraler och har även vidareutbildat sig till…
Boka en kostnadsfri rådgivning
Vi gör personliga möten tillsammans med våra återförsäljare och partners för att ta fram varje kunds specifika behov. Skriv in dina uppgifter, så kontaktar vi dig och bokar in ett möte för kostnadsfri rådgivning.