Wx3 moderniserar tandläkarkliniken
Danakliniken är en specialisttandvård som är belägen i Mörby Centrum. Kliniken är nya kunder till Wx3 sedan maj i år och vi har varit på besök. Där träffade vi Erica Axelsson som är ansvarig för receptionen på kliniken men tandsköterska i grunden och har jobbat på kliniken sedan 2019. Danakliniken är en specialistklinik som funnits i 30 år och i dagsläget är det praktikertjänst som äger kliniken.
Telefonväxel för enklare administration
Under en lång tid använde sig Danakliniken av ett annat telefonisystem men det fanns en önskan hos Erica att arbeta i ett enklare system. Under en längre tid pratades det om att byta, men det var inte förrän en av säljarna på Wx3 knackade på och presenterade vår telefonilösning som bytet skedde. Att byta en telefonväxel är ett stort beslut, men Erica kände att de ville pröva Wx3:s lösning i hopp om att skapa en bättre arbetsmiljö. Anledningen till att det blev just Wx3 var att systemet är mycket enkelt, flexibelt och kan anpassas efter specifika behov. Danakliniken behövde ett enkelt system som kunde manövreras av en person då Erica arbetar själv i receptionen och det måste vara enkelt för henne att ta hand om de samtal som kommer in. Hon ville också ha en lösning om gör att hon kan arbeta överallt, Erica berättar:
“Om till exempel jag skulle behöva vara borta, om det händer någonting, går det väldigt snabbt att ordna så att jag kan sitta hemma och ta telefonväxeln. Eller om jag vill öppna upp växeln på väg till jobbet kan jag kontrollera den från bussen till exempel. Wx3:s lösning är flexibel på många sätt.”
Alla specialister på kliniken har egna telefoner på sina rum som Wx3 har försett dem med. Det gör det möjligt för Erica att koppla samtal till alla rummen smidigt.
“Förut hade vi bara en telefonsvarare som tog emot samtal vilket kunde bli förvirrande. Nu loggas alla samtal så att vi kan se vilka som har ringt och när. Det är skönt att jag ser de samtal som kommer in under tiden jag sitter i ett samtal, om jag fastnar i ett längre samtal kan jag enkelt ringa upp efter. Det gör det enklare för mig att få en överblick och det blir mindre stress.”
Schemaläggning av telefonväxeln
En funktion som Erica pekar ut är hur smidigt det är med schemaläggningen av växeln. Man kan enkelt schemalägga öppettiderna, men skulle något ändras så är det enkelt att justera schemat. Erica trycker igen på hur flexibelt systemet är, det går snabbt att stänga av och på, lägga in ljudfiler och lämna meddelanden. Hon nämner också hur skönt det är att växeln sköter sig själv, att man inte behöver tänka på att stänga av växeln utan att den gör det automatiskt om den är schemalagd.
“Jag skulle säga att Wx3:s lösning är väldigt enkel att ta till sig. Det var det jag hade som önskan från början, att det skulle vara ett lätthanterligt och användarvänligt system. Det som är enkelt är att det går att klicka av växeln och hänvisa till ett röstmeddelande om jag måste gå iväg för ärenden.” Säger Erica.
Implementation av systemet
När vi frågar hur själva implementationen av systemet gick så säger Erica att var bra att Wx3:s tekniker kom ut på plats och att det hela gick på ungefär en timme. Det blev såklart ett par samtal till supporten, men Erica berättar om hur de var snabba på att svara och löste problemen direkt. Att byta från ett system man jobbar med på en arbetsplats till en annan är inte alltid lätt, men allt gick snabbt och smidigt. Med ett snabbt byte av telefonin så hjälpte Wx3 Danakliniken med en behagligare och mer effektiv arbetsmiljö.