Ring oss: 08-525 08 300

    Aktuellt

    2018-12-11

    Dirfstörning avhjälpt

    Nu är driftstörningen avhjälpt och telefonin bör fungera igen inom kort. Det kan fortfarande vara mindre störningar under den närmsta timmen.

    2018-12-11

    Driftstörning

    Just nu upplever vi driftstörningar från en av våra underleverantörer vilket kan påverka telefonin för vissa av våra kunder. Vi jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta orsakar.

    2018-12-03

    Därför satsade Din Klinik på digitala vårdmöten

    Att digitalisera en vårdcentral är inget enkelt arbete. Samtidigt har patienterna både krav och förväntningar på att vården ska erbjuda olika digitala tjänster, och de som ännu inte tagit steget känner pressen öka. Men hur kommer man egentligen dit? Och är det värt ansträngningen?

    Martin Öst är verksamhetschef och specialist inom allmänmedicin på Din Klinik i Göteborg. Han har drivit arbetet mot att kunna erbjuda digitala videomöten och tjänster i ett drygt år, och börjar så sakta skörda frukten av sina ansträngningar.

    "Vi behöver kunna erbjuda videomöten primärt för att öka tillgängligheten, men också för att kunna effektivisera mötet mellan patient och läkare eller sjuksköterska"

    - Behovet för digitala vårdcentraler har ju funnits länge, så för oss var det självklart att ta chansen när det blev juridiskt möjligt. Vi behöver kunna erbjuda videomöten primärt för att öka tillgängligheten, men också för att kunna effektivisera mötet mellan patient och läkare eller sjuksköterska utan att för den skull minska tiden i själva mötet. 

    - Idag har vi färdiga mallar för den som söker för en akut åkomma eller allergi. Patienten svarar på mallen och sen kommer den rakt in i vårt datasystem med labbsvar på exempelvis snabbsänka och liknande. Sen kan läkaren även se hela patientens formulärsvar direkt, det vill säga att vi kan spara in tid på de frågor vi slipper ställa under mötet, och kan istället fokusera på att fråga om vi uppfattat situationen rätt.

     

    2018-08-21

    Pressmeddelande - avtal med Kris- och Traumacentrum AB

    PRESSMEDDELANDE 

    Kris och Traumacentrum Sverige AB tecknar avtal med Wx3 Telecom AB om digitala vårdmöten – möjliggör krisstöd över video för verksamheter med utlandsstationerad personal.

    Kris och Traumacentrum Sverige AB och Wx3 Telecom AB har tecknat avtal om leverans av klientvårdmöte över video. En molnbaserad kommunikationslösning för säkra videomöten, digitaliserad bokning och telefonilösning för krisstöd och samtalsterapi. 

    För Kris och Traumacentrum Sverige innebär det att man kan erbjuda klienter utökad service och utveckla sin egen profil och verksamhet. Ett användningsområde där man ser stor potential är tidigt krisstöd över video med klienter baserade i oroshärdar i fjärran länder.

    Med Wx3 Telecom får Kris och Traumacentrum Sverige en integrerad lösning med klientvideo, digital tidsbokning och mobil telefonväxel. Tjänsterna är byggda på etablerad standard vilket gör att kommunikation kan ske med andra befintliga tjänster inom sjukvård.

    Det unika med Wx3’s lösning är att den är helt integrerad med teleoperatör, video, tidsbokning, datorstödd telefoni samt service och support. Det är en mycket kostnadseffektiv lösning och enkel att införa då ingen integration är nödvändig.

    Videomöte kommer att erbjudas till klienter från 2018.

    Wx3 Telecom AB levererar, underhåller och utvecklar moderna och effektiva telekomlösningar i nära samarbete med sina kunder.

    Kris- och Traumacentrum Sverige erbjuder kvalificerade psykiatriska och psykologiska bedömningar samt trauma­fokuserade psykiatriska och psykoterapeutiska korttidsbehandlingar i enlighet med aktuell vetenskap (evidensbaserade metoder) och beprövad erfarenhet.

    albacross