Ring oss: 08-525 08 300

    Referenser

    Asymetrica AB

    Asymetrica AB Driver kontorshotell i Kista och har valt wx3 för sin egen reception och administration.
    De kan även erbjuda sina kunder flexibla avancerade telefonlösningar anpassade till varje hyresgäst.

    Content Media Partner Nordic AB

    Content Media Partner Nordic AB  är ett svenskt bolag i finansbranchen. Med utgångspunkt från behovet att effektivisera sin försäljningsorganisation i Norden med ca 25 säljare och totalt 70 medarbetare, bytte de hela sin gamla växel och callcenter till modernare teknik. Fyra försäljningsgrupper för Sverige, Danmark, Norge och Finland kan nu kontinuerligt få samtalsstatistik och inspel- ning av avtalssamtal, ringa från valfritt kontor till valfritt land med respektive lands växelnummer. En agent kan vara aktiv i flera försäljningsgrupper och få presenterat vart ett samtal har mottagits. Agenten kan hantera samtal från både fast och mobil- telefon. Samtal genereras och inspelningar dokumenteras fullt integrerat med företaget administrativa system.

    Fartygskommunikation.

    Flera rederier med ett 100-tal fartyg har telekommunikation via wx3 och satellitföretaget Telekom Maritime AB till en bråkdel av kostnaden från tidigare system.
    Rederierna har egna nummerplaner i valfria länder där kunder och anhöriga direkt kan nå rätt svarsgrupp på fartygen och till en rimlig kostnad hålla kontakt genom telefonsamtal till lokaltaxa.

    Passagerare kan erbjudas Calling Card.

    Codec, antalet talkanaler och byte av satellit kan enkelt göras.
    Fartygen kan även erbjudas lokala växlar med full funktionalitet.

    Förenade Service AB

    Förenade Service AB är ett stort städbolag som för sina kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås har valt en integrerad telefonilösning.

    Inspira AB

    Inspira är ett svenskt företag som erbjuder samordnade eller separata tjänster inom städning och arbetsplatsservice.

    Om Inspira: Vi erbjuder premiumtjänster inom städning och arbetsplatsservice lokalt, regionalt och nationellt. Vi utgår från kundens miljö och arbetar i huvudsak inom tre områden. Arbetsplatser, handelsplatser och publika platser. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 240 mkr och sysselsätter 750 medarbetare. Vi ska växa med kvalitet i allt vi gör genom ledstjärnorna kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och hållbarhet.

    Inspira finns på ett antal orter därför passade en mobillösning med ett antal fasta IP-telefoner och telefonistbord till deras receptionister samt behov av att få statistik som integrerades i användargränssnittet.

    Invita

    Invita i Vaxholm bedriver resebyråverksamhet och använder wx3 för sin telefoni.

    Klarna AB

    Klarna AB är marknadsledande på betallösningar över internet och har närvaro med sin kundsupport i flera länder via wx3. Kunderna kan via ett lokalnummer eller fritt telefonnummer med lokaltaxa nå Klarna,s kundsupport. Klarna kan också snabbt utöka sin närvaro i andra länder.

    Spotify AB

    Spotify är en välkänd distributör av musik över internet. Med medarbetare i länder över hela världen behövdes ett telefonsystem som fungerade såväl lokalt som internationellt för snabb expansion och god support oberoende av plats. Lokala nummerplaner med början i London, Stockholm och Barcelona för vidare expansion i flera länder. Telefonkonferens, växelsystem och låga trafikkostnader..

    Tågkompaniet

    Tågkompaniet behövde på sin driftcentral möjligheten att ta emot många samtal i sina svarsköer och kunna välja vilken väntande i kön man önskade koppla till önskad person.

    Diakrit Interactive AB

    Diakrit Interactive AB är ett svenskt företag i Mediabranschen med totalt 110 anställda har projektkontor i Halmstad och försäljning i Laholm. De har produktionskontor i Peking och Singapore för ritningar och bilder. De ringer internsamtal utan kostnad mellan kontoren. Svarar på samtal på valfritt kontor. Kunder ringer in lokalt i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Frankrike, USA och Spanien. Samtalen besvaras på valt kontor utan trafikavgifter. Exempel: det Norska telefonnumret är till för de norska kunderna och i telefonsystemet är det upplagt som ett virtuellt kontor. Driftsättning av det norska telefonnumret och konfiguration var på plats mindre än ett dygn efter beställning. Varje kö och anknytningsstatus med hänvis- ning kan följas på en webbsida. Från sin mobiltelefon kan man svara på samtal i valfritt svarsställe i valfritt land och man kan från sin mobil ringa till valfri anknytning utan kostnad.

    albacross