Hur det är att vara partner med Wx3

Sören Uppman är ägare och grundare av Telekomcenter och har varit partner med Wx3 telecom i nästan 17 år. Sören har arbetat med telefoninät, växlar, andra telefonilösningar på televerket och och Telia bland annat. Han har gedigen erfarenhet från företagstelefoni och telefonväxlar och vet hur telefonilösningar och dess flöde bör se ut. 

 

2005 grundade han Telekomcenter och 2006 startade partnerskapet med Wx3, ett partnerskap som har fortsatt och fortsätter än idag. Under åren har han haft många olika leverantörer när det kommer till telefonväxlar, men Wx3 har alltid varit där och något han kommit tillbaka till och vår MBX. 

 

Med all erfarenhet kommer en bra bild av hur ett partnerskap bör se ut, vad som funkar och inte funkar. Som kommentar varför han alltid återkommer till Wx3 nämner Sören följande “… det som sker mellan Telekomcenter och Wx3 inkluderar allt jag ser som högst nödvändigt för att skapa en långvarig och långsiktig relation. Både med partnern och slutkund. Det finns en öppen dialog, man jobbar inte i det fördolda. Att hela tiden ha en tydlighet är viktigt och att man har en pågående konversation om vad som sker.” 

 

Wx3 är ett specialistföretag för mobila växlar och det finns en närhet mellan företaget och partnern som uppskattas. Det är lätt att skapa en god relation till de som jobbar på företaget enligt Sören och med liten personalomsättning så blir jobbet mer enkelt och personligt. 

 

“Jag vill belysa tre saker som är av yttersta vikt vid ett partnerskap för telefonilösningar och telefonväxlar: det är närheten och tydligheten i kommunikationen samt bredden i produkten. Allt detta får jag med Wx3. Jag känner mig alltid trygg med att jag vet vad jag kan erbjuda kunden vilket är viktigt för mig i mitt arbete.” 

 

Angående bredden i produkten så tydliggör Sören att det är väldigt lätt att anpassa Wx3:s telefonväxel efter kundens behov. Den är mer flexibel än telefonilösningar från större företag då det går snabbare att får svar på vad som kan lösas rent tekniskt och inte. Det är också bra med Wx3:s telefonväxel att man kan ta in förfrågningar från kunder gällande funktioner som sedan kan möjliggöras och inte hamnar längst ner på en önskelista som sedan faller mellan stolarna. Man känner som partner att man är en del av utvecklingsprocessen, en del av Wx3 familjen och att Wx3:s telefonilösning även är partnerns telefonväxel.