
För samarbetets skull
Oavsett om ni jobbar med ekonomi, kundservice eller försäljning vill vi skapa förutsättningar för hela ert företag att ta del av kundkontakten.
Genom att samla ärendehantering, e-post och telefonväxel i ett och samma ticketsystem skapar vi en gemensam översikt där alla, oavsett avdelning, har tillgång till samma information.
MBX Service Desk fungerar som ett komplett ärendehanteringssystem för hela företaget
MBX Service Desk – demofilm
Vår medarbetare Anette dyker djupare in i systemets viktigaste funktioner och nyttor.

Lättare med MBX!
Gladare kollegor = gladare kunder. MBX Service Desk är skapad inhouse, tillsammans med våra kunder och våra kollegor på kundsupport. Utifrån deras feedback har vi skapat ett system med målet att:
- Spara tid
- Öka effektiviteten
- Förbättra samarbetet
- Minska stress och krångel
Vi förenklar det administrativa så att du kan lägga din energi på kunden.
Vad ingår i vårt ärendehanteringssystem?
Ta en till kaffe. Med MBX Service Desk sparar du tid!

Ärendehantering och ticketsystem för smidigare support
Vårt ärendehanteringssystem samlar all kundkontakt i ett och samma ärende, oavsett kanal. MBX fungerar samtidigt som ett ticketsystem där varje ärende blir spårbart och enkelt att följa upp.

Telefonväxel
Telefonväxeln är integrerad i systemet och samtal kan med ett knapptryck kopplas till ett nytt eller befintligt ärende. Du kan även spela in samtal och spara ner dem som ljudfiler ifall du skulle behöva gå tillbaka och lyssna.

Skräddarsytt & anpassat
Alla menyer och vyer går att skräddarsy utifrån ditt företags prioriteringar och behov. Med hjälp av smarta filter, etiketter och automatisk sortering är det busenkelt att hitta rätt information om rätt ärende.

Förenklad mejlhantering
Tiden av att växla mellan inkorgar och ärendesystem och manuellt mata in all information är över! I MBX skapar e-postmeddelanden automatiskt nya ärenden och du kan svara kunden direkt i ärendet.

Överblick & samarbete
Genom att ge alla medarbetare tillgång till samma information kan ni förbättra och effektivisera samarbetet, vilket i sin tur leder till bättre kundservice.

Statistik & analys – insikter för bättre ärendehantering
Du kan ta fram konkret och skräddarsydd statistik genom att bland annat skapa och använda etiketter. Med hjälp av statistiken kan du få insikter och dra lärdomar som förbättrar din verksamhet.
Övriga funktioner
Mejlhantering
Svarsmallar
Personliga signaturer
Transkribering med AI
Etiketter
Organisationsvy
Anpassningsbara vyer & formulär
Ärenden av samtal
Statistik & rapporter
Kundportal med chatt, video & formulär
Microsoft AD – integration
SMS & SMS-mallar
Mobilabonnemang
Valfri telefon – mobil / fast / dator
IVR / Talsvar
Svarsgrupper & köer
Callback
Samtalsinspelning
Medlyssning
Telefonkonferens
Microsoft Teams – integration
BankID – legitimering
Svarstjänster
Schemalagda telefontider
Vad är ett ärendehanteringssystem?
Ett ärendehanteringssystem är en plattform där alla kundärenden samlas på ett och samma ställe. Varje förfrågan blir ett ärende som kan prioriteras, tilldelas och följas upp tills det är löst. På så sätt får ni full spårbarhet och kontroll över hela kunddialogen.
MBX Service Desk kombinerar funktionerna från ett traditionellt ticketsystem med smarta verktyg för samarbete och kommunikation. Resultatet blir en lösning som både gör det enklare för medarbetarna och skapar bättre kundupplevelser.
Fördelar med ett ticketsystem
Ett modernt ticketsystem gör att ni kan hantera fler ärenden snabbare och med högre kvalitet. Varje ärende blir en “ticket” som systemet automatiskt sorterar och kategoriserar. På så sätt vet ni alltid vem som ansvarar för nästa steg, vad som är högst prioriterat och vilka ärenden som redan är lösta.
Med MBX Service Desk slipper man manuellt arbete och dubbelregistrering – systemet skapar tickets automatiskt från inkommande samtal, mejl eller chattar.
MBX Service Desk vs traditionella system
Till skillnad från många andra ärendehanteringssystem på marknaden är MBX Service Desk byggt tillsammans med våra kunder. Därför är det inte bara ett verktyg för att registrera ärenden, utan också ett sätt att samarbeta mer effektivt mellan avdelningar.
Med integrerad telefonväxel, mejl och chatt i samma ticketsystem behöver ni aldrig växla mellan olika lösningar – allt finns på ett ställe.