Ring oss: 08-525 08 300

    Användningsområden

    Endast fantasin kan sätta stopp för vem, vilka och hur våra växelsystem och funktioner kan användas och anpassas. Därför har vi valt att kortfattat beskriva några stycken. Är du osäker på hur just din organisations telefonilösning kan se ut kontakta oss så hjälper vi er, kanske hittar du det du söker bland våra telefonifunktioner.

    Bilverkstan

    Kundservice med schemaläggning och sms notifiering. Mobil i verkstad och försäljning.

    Calling card

    Plattform för förbetalda kort och koder för att ringa. Flexibelt med multipla prislistor, kort med olika valörer och valutor. Pin kod eller telefonnummer som id.

    Ekonomiavdelningen

    Systemtelefon med möjlighet att koppla flera samtal samtidigt.

    Fältserviceorganisation

    Växeln i mobilen kopplad mot anknytning och svarsgrupp. Smartphone ger status på kollegor med hänvisning. Möjlighet att Pausa anknytning mot svarsgrupp. Plocka valfri inringande i supportkö från mobilen. Överblick från admwebb och systemtelefoner.

    Finanshandel

    Inspelning av samtal med automatisk överföring för dokumentering. Multipla linjer. Hög röstkvalitet. Hot line calling. Samtalshistorik.

    Företagsledningen

    Hög tillgänglighet med Mobilanknytning med smartphone och systemtelefon på sin anknytning.

    Försäljningsavdelningen

    För Call Center: Utgående samtal manuellt eller via CRM. Multipla samtal, Statistik, Inspelning. Anknytningar geografiskt oberoende. Terminering av samtal med lokalt nummer i över 50 länder. Systemtelefoner, Headset, Mobila anknytningar.

    För fältsäljarna finns system eller mobila anknytningar. Inloggning i anknytning och svarsgrupper från mobil. Röstbrevlådor och hänvisningssystem. Individuella köer.

    IVR automatisk telefonist med många möjligheter. Inspelning av meddelanden.

    Hotell

    In/ur loggning, Fakturering, hotelltjänster, Reception, servicecenters, multipla hotell i en växel med samordningsmöjligheter. Mobila lösningar.

    Kontaktcenter för ökad försäljning och bättre kundservice

    Integration med CRM för att snabbt kunna svara rätt på samtal. Automatisk telefonist IVR. Uppdelning i multipla svarsgrupper. Dymamisk IVR med samtals fördelning och svar baserat på uppringande och förutbestämda val. Statistik, Via rätt A-nummer oberoende av geografisk ort och land. Inspelning av samtal. Wrap-up för effektiv ärendehantering, Kunskapsbaserad samtalsfördelning, notifiering med SMS och e-mail.

    Olika typer av terminaler beroende på önskemål och behov. Systemtelefoner, Bärbara, Mobilväxel, PC klienter. Installation och support.

    Kontorshotell

    Flera logiska växlar, Reception, Många telefonkonferenser, Separat fakturering

    Reception

    Med en mobil anknytning behöver receptionen inte alltid vara bemannad för att besvara samtalen. Med systemtelefon, PC klient eller mobiltelefon se status på köer och anknytningar. Plocka valfria anropande i köer och tillgång till intern kontaktbok. 

    Receptionist

    Status på köer och anknytningar. Plocka valfria anropande i köer. Intern kontaktbok. Systemtelefon, PC klient och mobil anknytning med Smartphone för att kunna expediera samtal på rörlig fot.

    Rederier Fartyg över satellit

    Effektiv överföring med kompression och jitterbuffer. Telefonnummer i över 50 länder så att fartygen kan nås över lokalsamtal. Lokal terminering av samtal i valfritt land. Calling card med valfri prissättning för personal och passagerare. Växel ombord, Fjärrstyrd konfiguration och övervakning.

    Samtal efter telefonens position

    Bra för företag med distribuerade organisationer med fler försäljningsställen eller serviceställen. Samtal kopplas till närmaste önskade serviceställe beroende av var mobilen etc befinner sig när den ringer.

    Telefonkonferens

    En eller flera Konferensrum, högtalartelefoner. Interna gratissamtal.

    Videokommunikation

    Videokommunikation i företagen spar resor. Samtliga wx3 växlar hanterar Videokommunikation. SIP som standard. Kostnadseffektiva terminaler.

    Virtuell operatör

    Egen operatör med egen domän och tjänster för de som vill komplettera sitt tjänsteutbud och adressera valfri marknad geografiskt oberoende.

    Call-Center

    I call-centers där det ofta sitter flera erbjuder vi systemtelefoner med headsets och även mobila anknytningar. Ring ut manuellt eller via CRM. Hantera multipla samtal. Anpassad statistik för effektiv uppföljning och utvärdering. Inspelning av avtal och i utbildande syfte. Anknytningar är geografiskt oberoende och terminering av samtal med lokalt nummer i över 50 länder. 

    Fältsäljare

    För fältsäljare som ofta är på olika platser rekommenderar vi mobila anknytningar med inloggning i anknytning och svarsgrupper från mobil. De har därmed alltid tillgång till individuella köer, röstbrevlådor och hänvisningssystem.

    Bilverkstan, tandläkarmottagning, salongen, föreningen och andra mindre organisationer med begränsad telefontid
    Undvik att bli avbruten genom att styra samtalet till rätt person eller erbjuda återuppringning. Med IVR automatisk telefonist  kan den inringande välja vilken avdelning man vill tala med och med call control  svarar den automatiska telefonisten på en gång och ger enkla instruktioner där den inringande kan välja att tala in ett meddelande eller att bli återuppringd. Växelinställningar kan schemaläggas och notifiering kan skickas via sms.

    Sjukvård

    Förutom vanliga telefonsamtal erbjuder vi även videosamtal med NAT Traversal för video, tal och text för enkel kommunikation med terminaler i sjukvårdens datanät. 

    Internationella företag

    För företag med kontor eller närvaro i flera länder erbjuder vi telefonnummer och terminering av lokalsamtal i över 50 länder. Ett integrerat växelsystem för det virtuella eller fysiska kontoren med anknytningar som är geografiskt oberoende. Mobilanknytning med admin av anknytningar, status och köer i smartphone och webb. Fjärrstyrd konfiguration och övervakning ingår. Minskar initiala kostnader och administration vid internationell expansion.

    Kontaktcenter

    Förbättra kundservicen genom att integrera CRM med växelsystemet för att snabbt kunna svara rätt på samtal. Med automatisk telefonist IVR kan samtalen uppdelas i multipla svarsgrupper baserat på uppringandes bestämda val. Få statistik via rätt A-nummer oberoende av geografisk ort och land. Inspelning av samtal. Wrap-up för effektiv ärendehantering, kunskapsbaserad samtalsfördelning, notifiering med SMS och e-mail. Olika typer av terminaler beroende på önskemål och behov. Systemtelefoner, Bärbara, Mobilväxel, PC klienter. Installation och support.

    Hittar du inte det du söker?
    Kontakta oss eller ta en titt bland våra telefonifunktioner [länk]

    albacross